Friday, May 21, 2010

Haram Jadah!!

foto Penguatkuasa Haram Jadah
gambar hiasan

fajridil.blogspot.com - dulu aku pernah memposting artikel yang bertajuk "Penguatkuasa Biadab". kini aku ingin mengatakan bahawa mereka bukan sahaja biadab, malah "haram jadah".

aku tak mahu menjelaskan kejadian yang terjadi sehingga aku berkata sedemikian. tapi secara amnya, penguatkuasa yang bekerja sebagai penjawat awam, rata-ratanya memang tiada akhlak yang baik.

inilah akibatya apabila hasil kerja mereka adalah dari sumber yang tidak bersih. sebab itu hati jadi gelap segelap-gelapnya. tapi kenapa aku cakap tidak bersih? macam mana nak bersih, hasil judi pun dijadikan sebagai sumber pendapatan. rasuah belum cerita lagi tu, makan gaji buta, tikam belakang dan lain-lain.

lagi satu, entah kenapa melayu ni suka sangat menjahanamkan bangsa sendiri. tapi mereka bangga pula bila jadi kuli batak cina atau india. motif aku cakap begini bukan sebab faktor perkauman, tapi bangsa melayu tu sendiri yang banyak rosak hatinya.

berubahlah kalian semua. sesungguhnya sesiapa yang berbuat jahat, tiada akhlak yang baik dan hati berkarat busuk macam tahi memang akan menerima balasan yang tidak terperi sakitnya. jadi sebelum azab menimpa, berubahlah untuk menjadi yang lebih baik.



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




0 comments:

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise