Thursday, August 7, 2008

Dating lg??? kenapa tidak?


Cuba ingat-ingat semula, adakah anda pernah berpikir, “Berhasil ke tak eh dating aku kali ini?” Anda juga rasa berdebar-debar terhadap prospek percintaan baru dengan seseorang yang baru dikenal dan dengan siapa boleh berkongsi cerita, jalan-jalan bersama dan menjadi bahagian terpenting dalam kehidupan anda. Hal ini sudah sangat lama sejak hubungan dengan pasangan berakhir.

Jika anda mula menghadapi prospek pendekatan fizik, setelah sekian lama tak pernah melakukannya, mungkin ada sedikit perasaan takut dan mungkin juga malah membuat anda bersemangat dan ghairah. jadi, berikut ini beberapa cadangan untuk berjaga-jaga agar cinta baru anda tidak lari.

1. JANGAN RAGU-RAGU
Si dia juga takut dan ragu seperti anda. Wajarlah. luka masa lalu tak boleh hilang begitu saja, biasanya masih meninggalkan kesan. Anda berdua sama-sama pernah gagal. Anda berdua haruslah bersikap hati-hati, lembut, penuh canda tawa, dan menghargai.

2. TERBUKA
Tak perlu berbohong seolah-olah anda berani. Dengan sama-sama saling terbuka mengenai ke khuatiran yang dirasakan, maka ia akan membantu membentuk suasana emosional yang menumpu pada hubungan fizik yang lebih baik.

3. TAK ADA YANG TAK BOLEH
Anda tak perlu khuatir bagaimana menjalankannya setelah sekian lama tak memiliki hubungan dengan seseorang. Jadilah diri sendiri. ingatkan diri, anda boleh mendapatkannya jika menginginkannya. Buang jauh-jauh berbagai peraturan dating yang kaku dan sunyi.

4. KEMBANGKAN PERBICARAAN
Anda harus sedar, teman dating baru anda berbeza dengan bekas kekasih anda sebelum ini. Jangan pernah menyamakan atau membandingkan keduanya. Jika ada hal yang tidak jelas mengenai dirinya, jangan ragu untuk menanyakannya secara langsung agar tak menimbulkan keraguan.

5. BEREKSPERIMEN
“Dulu, kita selalu melakukannya begini,” merupakan alasan yang tepat untuk tidak melakukannya (apa pun itu) dengan cara seperti dulu lagi. Kini adalah mengenai anda yang baru, dengan waktu yang baru di kehidupan anda. Simpan gambar-gambar, surat-surat, dan kenangan lama anda di dalam almari yang terkunci. Ciptakan banyak hal baru dan indah dengan teman dating baru anda. Kembangkan dan uji keterbukaan anda. Hiburkan diri sendiri dan nikmati waktu bersama teman dating baru anda.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




4 comments:

Anonymoussaid...

yeah..betul apa yg tertulis tu..kita perlu lupakan kenangan lama..n teruskn hidup dgn seseorg yg ditakdirkan utk kita...

sempoi_klsaid...

tapi masalahnyer bro, pompuan zaman sekarang nih dia pegi date dengan laki lain tatkala masih ada boyfriend.pompuan zaman sekarang pandai menyembunyikan kecurangan dorang..
apa kata ko buat topik pasal masalah yang aku utarakan nih..aku yakin ko boleh..
tapi yang aku nak puji,blog ko nih semakin ramai penggemarnya..ofismate aku suka buka blog ko nih..cayalah bro..

shamsaid...

tepat sekali ulasan anda wahai sempoi_kl..
minah skrang nih manja depan boy dia tapi dengan kekasih gelap dia,lagi over manja dia..
minah skrang sukar nak dipercaya..

zila_85 said...

alaa...asyik pompuan je kena...lelaki pun bukan sempurna kan?kan?

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise