Monday, April 12, 2010

Musim Mengecewakan Untuk Manchester United

foto Wayne Rooney Temper

Manchester United kemungkinan besar akan melihat kejuaraan EPL tahun ni dirampas oleh pasukan lain. pasukan yang tampak dominan tersebut siapa lagi kalau bukan Chelsea.

walau hati aku agak sedikit kecewa melihat prestasi Man Utd yang agak menurun kebelakangan ni akibat kecederaan yang dialami penyerang sensasi, Wayne Rooney.. namun jauh di sudut hati aku berkata, tak apalah, kalau asyik menang je nanti tak meriah pulak saingan di EPL tu..

foto Wayne Rooney Injured

tapi jangan lupakan keupayaan Arsenal untuk turut sama merampas kejuaraan tersebut kerana selisih mata amat rapat.. sedikit kesilapan memang akan memberikan bencana..

aku harap musim depan Sir Alex dapat memperkuat pasukan Man United dengan membeli top striker seperti David Villa untuk membantu menyeimbangkan team sekiranya ada pemain handalan yang cedera.. Dimitar Berbatov yang aku respect sebelum ni ternyata memang tumpul sekiranya diletakkan sebagai penyerang tunggal dihadapan. Berbatov aku lihat lebih tepat dijadikan sebagai perancang pasukan kerana kawalan bolanya yang memang top class.. cuma penyudahnya saja yang kini sudah tidak berapa nak menjadi.

diharapkan bila ada striker seperti David Villa dan Wayne Rooney dihadapan, akan lebih mudah untuk Man U merobek pertahanan pasukan lawan..

tahun ni tak pelah, bagilah pasukan lain pula mengangkat trofi kejuaraan Liga Perdana Inggeris yang sekian lama dipegang oleh MU.. semoga saingan musim depan akan menjadi lebih sengit dari musim ini.. dan juga semoga MU kembali merampas kejuaraan EPL tersebut..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




2 comments:

encik azuwan said...

ok la tu..liverpool lagi hampas..dgn koboi amerika buat hutang.cett.

atok said...

bro,ak stuju dgn ko.
berba x seswai maen sorg.
tp die sgt perform bile men ngan rooney.
die pmain yg set up goal,kalo bab nk shot ke apeke,jgn hrap la heh
tgk cre bley jd pengulas la. heh

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise