Friday, July 4, 2008

hari yang membosankan

Hari ni ntah nape aku rasa boring jerk. Padahal aku wat keje mcm biasa jerk. Xde beza ngan hari2 sblm ni. Mgkin psal teringin nak mkn mee bandung kot. Dah lama x mgidam nak mkn mee bandung tp x berkesempatan lg. Nak g sorg2 malas plak. Lgpun selera pun kurang klau g sorg2. klau ada awek leh la gak ajak temankan mkn. Member2 plak asyik byk job jerk. Job ape yg byk sgt tu pun aku xtau. Sbb setahu aku, aku ni la manusia yg paling byk keje. Ari2 keje. Dr pg sampai lah ke tgh mlm buta. Tp xde plak ckp byk job.

Ari ni aku rasa mcm ada yg kurang dlm diri aku. Tu yg rasa rimas semacam jerk. Ape benda ntah yg kurang tu pun aku xtau. Klau ikutkan ati, rasa nak je aku g jenjln kemana2 yg aku suka. Sorg pun sorg la. Nak mkn ape yg aku teringin. Beli ape yg aku rasa nak beli. Pastu bawa kete laju2 sampai habis meter. Bila dah boring, blk kedai semula. Mgkin mcmtu br aku rasa hepi semula.

Tp apakan daya, aku ada tanggungjawab kat kedai. Sape nak jaga kedai aku klau aku g jenjln. Jd, nak x nak tpaksala jaga juga kedai. Simpan je dulu impian nak g jenjln. Ada masa sesuai nnt aku g gak la tunaikan kemahuan dihati ni. Bkn ape, dah lama aku x g kemana2.

3-4 hari ni aku asyik tertido kat ruang tamu umah aku je. Org blk umah rehat2 tp aku blk kena wat keje lg. Order brg xsiap2. dah sampai tahap gaban ngantuk mata aku ni biasanya dlm kul 3 pagi. Time tu nak g tido kat bilik tu mcm dah xlarat. Jd,tido la aku kat lantai beralaskan karpet n xde bantal.

Tp xpe,usaha tangga kejayaan. Bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian. Nak berjaya kena byk pgorbanan. Sesuai lah ngan diri aku yg lahir time raya korban. Jd mmg selalu terkorban n bkorban je la.huhu

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




7 comments:

sempoi_klsaid...

bro,ape barang boring2..
gie lah cari awek.. mesti tak der boring2 tu lagi..

lelaki tampansaid...

rilek r beb.. orang berniaga memang macamtue.. kena banyak berkorban.. tapi aku yakin satu hari nanti ko tersenyum bangga pengorbanan ko dibalas dengan kejayaan dan kekayaan.. percayalah, ko akan berjaya satu hari nanti.. gud luck beb..

sofiasaid...

usaha tangga meniti kejayaan

lailaygchanteksaid...

sedapnyer mee bandung.. rasa lapar pulak bila cakap pasal mee bandung.. awk suka mee bandung yer.. sama lah kiter..

Anonymoussaid...

meh la naik kajang.. cuba cuba lah sate kajang pulak..

Anonymoussaid...

erm...same la dgn zura..teringin sgt nak mkn mee bandung...erm..nti leh la awk bwk sy g mkn mee bandung yg best..hehe..awk g la cari dlu ehh kyt mane tmpe tu...nti bgtau sy ekk...ok kalo awk bowing nti dtg cni sy bwk jln2 ehh...huhuhu

faiezahsaid...

sedapnyerrr mee bandung...
sy pun dah lama tak makan mee bandung..
abg suka gak yer..
sama la kiter ..

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise