Wednesday, June 10, 2009

tok mat dan sister in islam



tok mat, yang hang beriya-iya nak pertahankan SIS (Sister In Islam) ni ape ke hey nye? aku sejak dulu lagi konpius dengan status SIS ni. cukup mengelirukan org islam. ape guna nak ikut agama lain punya ajaran pulak? dah tau kristian yg guna sister father tu semua. yang kita sbg org islam nak ikut ape ke jadahnye? aku amat bersetuju dengan apa yang diluluskan pada sidang muktamar PAS yg mana ia mendesak kerajaan mengharamkan SIS pertubuhan wanita terkenal Sisters In Islam (SIS) jika benar siasatan mendapati NGO itu mengancam akidah umat Islam dan juga mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan membuat penyelidikan ke atas SIS yang membawa aliran Islam liberal.

aku rasa, hang urus saja la diri dan famili hang. hang tu dah tua, perbanyakkan je la amalan hang. tak usah la tunjuk pandai dalam semua perkara. bini hang sendiri tak pakai tudung. jadi macam mana orang nak dengar pendapat hang pasal agama? sepatutnya hang dari dulu lagi dah bantah pertubuhan NGO seperti SIS ni. segala apa yang boleh mengelirukan orang haruslah ditegah dan diharamkan. hang ni dulu bukan main lagi bantah pasal islam hadhari, bila orang bantah SIS ni,hang jadi lain pulak. nampak sangat hang ni kaki putar alam. suka hentam orang tapi tak suka orang hentam hang. ni tak adil. apa beza islam hadhari dengan sister in islam? sama saja. keduanya mengelirukan orang islam. jadi buat apa nak panjang-panjangkan cerita, haramkan saja lah segala apa yang mengelirukan dalam agama terutamanya dalam agama islam. kan senang cerita macamtu.

aku pun tak faham la dengan hang ni. dulu aku hormat kat hang, lama-lama aku jadi meluat tengok hang ni la. aku rasa baik hang hentikanlah bagi pendapat yang tak bernas tu. kalau hang nak cerita juga, cerita je la pasal kuda hang tu. cerita pasal restoran hang ke. tak usahla nak cerita pasal benda-benda lain lagi. kang tak pasal-pasal je bertambah ramai yang benci kat hang...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




9 comments:

mat skodengsaid...

pedas,keras dan tegas. aku setuju dgn kata2 ko.

Dhada said...

Ta patut betul si 'hang' tuu ..

belianegarasaid...

tok mat tu patut jd Grandfather in Islam Hadhari. xpaham aku ngan atok tu.

Anonymoussaid...

aku pun bantah NGO ni.mengelirukan sungguh!!

ezzati said...

hi..salam singgah

QueenWizza said...

hi. thnks singgah blog.
:) cool blog.

yariennisha said...

Saya pun tak suka guna perkataan² mcm tu..
Tapi ade je digunakan dlm sesebuah organisasi kerajaan skrg ni.
*xleh ckp la katne*
Haihs~
-_-"

sheikh teluk intan said...

Salam Fajridil,

Bagus tulisan ini. Berani dan garang bunyinya. NGO yang singkatan namanya ialah SIS ini telah agak lama. Tok guru puak ini adalah Dr Aminah Wadud, Professor pengajian Islam di Universiti kat Amerika yang telah memecah rekod dunia Islam , kerana menjadi Imam Solat Jumaat yang tak pernah berlaku dalam sejarah umat ini sejak dari zaman Nabi S.A.W.

Pak Sheikh nak tahu siap Tok Mat tuh? Ramai sangat Tok Mat di Malaya ini.

Memang bagus kalau NGO ini diharamkan . Tetapi berani ke para Mufti bersidang dalam Majlis Fatwa Kebangsaan kerana terdapat 2 ekor anak mantan PM 1Malaysia yang menjadi orang kuat SIS ini. Ini tak termasuk menteri UBN yang menyokong SIS. Mungkin Mufti Perak saja yang berani...betul tak?

fajridil adha said...

mat skodeng -->> sekali sekala kena berkeras juga. tul x :)

dhada -->> mmg x patut. tp tu yg dia suka. dah nyanyuk agaknya.

belianegara -->> mcmne nak faham, dia kaki putar alam.

anon -->> betul tu. mmg mengelirukan.

ezzati -->> thanx sudi singgah di blog yg x femes ni.hehe

quennwizza -->> blog ni mmg cool bila awk singgah.hehe

yariennisha -->> bkn guna perkataan je, tp pertubuhan mcmtu mmg xboleh diwujudkan. tp itulah yg kerajaan ubn suka. pelik!

salam tuan sheikh.. -->> tok mat tu PM malaysia ke 4. betul tu tuan sheikh, mufti perak je yg berani. tp bkn berani mharamkan, tp berani mencelarukan lagi umat islam. ape nak jd pun xtau la.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise