Monday, June 8, 2009

Gelisah

http://images-1.redbubble.net/img/art/size:large/view:main/1913705-3-anxious.jpg

2-3 hari kebelakangan ni hati dan perasaan aku gelisah semacam. Aku jadi macamtu sebab aku mengawal diri, hati dan perasaan aku yang bercampur baur. Geram, sedih, cemburu, letih, bengang, kecewa dan macam-macam benda negatif. Aku tak mahu diri aku jadi negatif.

Jadi untuk mengelakkan daripada aku membuat perkara-perkara negatif, terpaksalah aku kawal diri dan mental ni sebaik mungkin. Tapi bila dikawal rapi, semacam pemberontakkan pula yang terbit. Susah nak dijelaskan perkara apa yang mengganggu hidup aku ketika ni. Harap-harap aku dapat kawal diri supaya sentiasa berfikir positif kerana itulah yang terbaik. Yang pasti, sabar itu sebahagian daripada iman..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




8 comments:

sharamli said...

awat?

[®uff℮M0™] said...

apa ke hal nyew?

Dhada said...

Banyak2 bersabar . Ingat tuhan selalu :)

{~yin~} said...

knapa yaaa???sila tabah kan hati yeee...dugaan dunia...

fajridil adha said...

sharamli -->> xde ape la. kekeliruan jiwa je. biasala tu. tp bila tgk awk,terus ok blk jiwa sy.hehe

ruffemo -->> rindu kat awk ni. tu yg gelisah semacam je.hehe

dhada -->> tul tu. ingat Allah n ingat awk juga :)

yin -->> t.kasih. sy akan belaja jd lelaki yg lebih tabah ^_^

balqissy said...

setiap org ada time yg jiwa celaru. think positive. ingat Allah, dan cuba berfikir utk ketenangan. jangn dilayan sgt perasaan

Princessa said...

ngeeeeeeeeeeee.....aku tau nape ko jiwa kacau n gelisah semcm..sbb ko nk kawin kan..ko kan tgh merenyam nk kawin nie..hik3..tp xde calon..tu yg semcm jep kan..hik3..jgn mara haaa...

yattsaid...

cite pasal gelisah ni..sabtu dan ahad lalu hati aku mmg gelisah..fikiran aku celaru sgt..hati tak tenang lansung..dah member2 umah blk kg..tinggal la aku tercangak2 memikirkan apa yg nak aku buat spnjang 2ari cuti..dok sorang kt umah lg la kepala aku serabut..asyik nangis je pikir masalah..last2 aku amik kunci kete, aku kuar ntah ke mana2 tempat yg aku xpnah pergi..dlm kete buka lagu kuat2..tp dlm hati aku risau gak, yela pompuan merayau sorg2 kt KL ni..dah nak abih minyak kete, aku pon blk la.. dah penat tu, aku lek umah bersihkan diri, mkn, solat,telan panadol then tido...lega sket..tp yg xbest nye kete aku bercalar, ntah kat mana aku sagat pun xperasan..hahahaaaaa pdn muka aku..

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise