Tuesday, May 12, 2009

Mahkamah Sundal Bolong

Zambry berjaya tangguh keputusan mahkamah May 12, 09 10:00am Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan permohonan Datuk Seri Zambry Abd Kadir untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar Perak yang sah.

Penangguhan keputusan mahkamah itu diberikan sementara menunggu selesai rayuan yang dikemukakan oleh Zambry berhubung perkara tersebut.

Beliau memfailkan rayuan tersebut pagi tadi dan akan didengar secepat mungkin.

Selepas keputusan dibuat pada kira-kira jam 1 tengahari, peguam Umno, Hafarizam Harun menggesa Nizar supaya mengosongkan pejabat menteri besar untuk memboleh Zambry kembali bertugas.

Manakala peguam Sulaiman Abdullah yang mewakili Nizar berkata menunggu arahan daripada anak guamnya mengenai langkah seterusnya.

Keputusan mahkamah pagi ini sekali lagi meletakkan situasi politik di Perak dalam keadaan tidak menentu dengan BN dan Pakatan Rakyat masing-masing berentap untuk menjadi menteri besar.

Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Ramly Mohd Ali mendengar permohonan Zambry untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi semalam.

Peguam Zambry berhujah bahawa penangguhan keputusan mahkamah semalam adalah penting untuk menghalang Nizar daripada mendapatkan perkenan Sultan Perak untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri.

Peguam utamanya, Cecil Abrahim berkata, jika pembubaran tersebut diperkenankan, maka rayuan Zambry akan merupakan satu akademik sahaja.

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail turut menyokongnya. Beliau juga berhujah bahawa penggantungan setiausaha kerajaan negeri dan penasihat undang-undang negeri Perak oleh Nizar malam tadi adalah tidak sah kerana ia merupakan pelantikan kerajaan pusat

*sumber Malaysiakini

**Ape punya biol la perundangan kat Malaysia ni. Sekejap ini sekejap itu. Semalam YB Nizar dah menang, hari ni permohonan Tambi padayappa berjaya plak utk tangguh keputusan smlm. Jd tambi ni balik la jd MB haram. Mahkamah pun dah jadi haram juga mcmni. Bukan haram je,tapi haram jadah. Kalau terus menerus mcmni, mmg makin kacau bilau la jawabnye. Lg satu, apa pasal la susah sgt nak bg kelulusan bubarkan dun. Dah tau itu je cara yg boleh tenangkan keadaan tp masih juga nak buat Negara jd kacau bilau. Aku pelik la tgk org yg ada kuasa skrgni. Kuasa digunakan di tmpt yg salah. Byk sgt dosa,nil ah jadinya. Suka akan kemungkaran berbanding kebajikan.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




8 comments:

SRISUFI said...

Salam..

tersenyum...terima kasih komen kamu mendapat sambutan...mencipta ruang forum di blog saya.

~ada ke mahkamah yang ebnar2 adil selain DI NEGERI ABADI tu? apapun saya turut x puas hati.

sharamli said...

sy lemah p0litik...
cmtu erk..leh ke?hu3

Isa said...

Letih bro... dengan politik malaysia ni...

mat skodengsaid...

aku setuju bro.. mmg sundal bolong tahap gaban..

Din said...

Salam ziarah..
Tengkuk boleh longgar camni.. pusing sana.. pusing sini.. isk.. isk..

Dhada said...

Bak kata Fajridil, bukan haram ja tapi haram jadah . Hih
Aku turut ta bersetuju la dgn perundangan negara ni (-_-)

fajridil adha said...

srisufi -->> tak tau la ada ke x.tp boleh wujud sekiranya hakim2 terdiri drpd mereka2 yg takut pd Allah. bkn takut kehilangan jawatan.

sharamli -->> lemah politik xpe,jgn lemah tenaga zahir batin.hehe

isa -->> xleh letih bro,nnt pencacai Bee eNd naik lemak.

mat skodeng -->> mereka mmg sundal n dah berbolong.

salam pak din -->> apa nak buat bila pencacai Bee eNd pelakon tamil terbaik seantero dunia.

dhada -->> penyangak bn je yg setuju dgn perundangan negara ni sbb mereka ada perlindungan special.

Seladang said...

Lanun Pangkor yang dicampak ke laut semalam dah naik semula ke DUN Perak atas pertolongan lelaki semenda Monggolia.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise