Thursday, February 11, 2010

Ketika Cinta Bertasbih (1 & 2)

foto Buku Ketika Cinta Bertasbih 1 Dan 2

ketika cinta bertasbih.. kalau lagunya sedap didengar, begitu jugalah dengan filemnya. walaupun cerita ini sudah lama, tapi baru semalam aku berkesempatan untuk menonton filem tersebut. kebetulan semalam tiada siaran menarik di televisyen, jadi aku bukalah , ketika cinta bertasbih 1 dan ketika cinta bertasbih 2. kedua-dua dvd tersebut panjang ceritanya lebih kurang 4 jam. aku mula menonton dari jam 12 tengah malam dan berakhir jam 4 pagi.

foto Ketika Cinta Bertasbih 1
jarang-jarang aku sanggup mengagahkan diri untuk menonton filem selama 4 jam tersebut. kalau jalan ceritanya tak menarik, jangan haraplah aku nak korbankan waktu tidur aku hanya untuk menonton filem. tapi disebabkan jalan cerita dan pengisiiannya yang mantap, rasa rugi pula kalau aku tonton filem tersebut sekerat jalan.

foto Ketika Cinta Bertasbih 2

pada aku, rugilah kalau korang semua tak tonton filem ni. daripada tonton filem barat yang membaratkan minda dan akhlak, adalah jauh lebih baik jika tonton filem ini. tak berlebihan kalau aku katakan bahawa filem ini lebih baik dari filem ayat-ayat cinta yang juga fenomenal satu ketika dahulu. setakat ini memang dua filem itu sahaja yang berjaya menambat hati aku. jadi, pergilah beli buku dan dvdnya. semoga selepas membaca dan menonton filem tersebut, sikap dan perlakuan kita dapat dianjakkan kepada yang lebih baik. InsyaAllah..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




2 comments:

wawa pucca said...

mana dpt dvd ni?
nak pinjam leh?
ehehe

mat skodengsaid...

ko selalu bertasbih x? hehe

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise