Friday, February 5, 2010

Askar Makan Beruk / Kera


Dah tak ada makanan lain agaknya, kera pun ok je ^_^


Kesian aku tengok kera tu.. Jadi mangsa keadaan..


Proses membuang kulit sedang rancak dijalankan..


Kerja membuang kulit hampir siap dilakukan..


Monyet/Beruk/Kera siap untuk dipanggang untuk dijadikan hidangan..


Hidangan siap dimasak.. mari makan ramai-ramai..


Nyum Nyum... Sedapnyer!!!.. Nak Cuba Tak?? Hehe..


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




25 comments:

mat skodengsaid...

kalau aku la, rela berpuasa dari makan beruk tu..cet!!

Anonymoussaid...

sah.. mmg askar wataniah..

roslansaid...

mana ko dpt gmbr ni beb? dulu aku ada dpt emel gmbr ni.. tp terdelete plak.. aku minta izin nak copy ok.. tq bro..

orangkasai said...

depa dlm latihan kot

tengku_fir21 said...

owwhh...

nurulsaid...

uishh.. rasa bangga je mereka ni jadikan beruk sbg makanan mereka ye.. sedih tgk beruk2 tu..

Anonymoussaid...

patutla perangai pun dah rupa macam beruk

Anonymoussaid...

manusia semakin hilang rasa perasaan belas kasihan sampai sanggup makan haiwan2 yang tak sepatutnya dimakan
tak mustahil nanti manusia akan makan manusia

suhaimisaid...

naseb baek dulu aku xjd masok askar.. kalau tak, jadi beruk jugak aku agaknya.. hahaha..

mina50 said...

wei dah tak dak benda lain lagi ke nak melantak.....makanlah makanan askar kan banyak kerajaan kesayangan hangpa bekalkan....kesian aku tgk kera tu hangpa semua nie orang ke mugo......(benda lain ) hehehehhuuuuhuhuhuhu kalau aku tak kelapaq nak makan kero....sudah hilang sifat kemanusiaan..

Anonymoussaid...

dah la makan beruk, enjoy pulak tu!

beruk betul la pegawai yg buat 'silibus' ni...

hartax said...

puok-puok dalam gambor tu semabahyang ke tidak? Kalau dalam hutan yang banyak makanan pun boleh anggap darurat, maka bolehlah tak sembahyang kerana alasan remeh-temeh.

shaniza said...

Salam..
Terkejut tengok gambar ni.. nauzubillah.
Minta izin copy n nk paste dlm blog agar jadi sempadan.

Anonymoussaid...

apa korang nak heran...skrg ni korang boleh lah cakap macam2. Nanti bila ada peperangan, baru tau...silap2 taik pun makan!

オテモヤン said...

オナニー
逆援助
SEX
フェラチオ
ソープ
逆援助
出張ホスト
手コキ
おっぱい
フェラチオ
中出し
セックス
デリヘル
包茎
逆援
性欲

Anonymoussaid...

Orang yang bangang saja yang beri komen di atas. sebab tak tahu kisah sebenar bodoh punya orang

mat skodengsaid...

anon, hang tuh pandai sangat ke sampai nak bodohkan semua orang. ke hang tu yang bodoh? fikir2kan..

Anonymoussaid...

klu komando mmg mcm tu...

Cilibo said...

Sebenarnya ni latihan dalam tentera..aku ada pernah dengar Tn Ibrahim Tuan Man cerita hukum makan kera ni dalam satu ceramah dia..tak salah..(nak spesifik lagi aku tak ingat hukum yang disebut oleh Tn Ibrahim tetapi yg confirm dibolehkan)...cuma kalau nak makan tu, kalau ada benda lain makanlah benda lain..he he he..kata dia dagingnya manis..

eyyoz said...

ok mkn beruk tu komanndo bukan semua tpi jgn makan kinzir sudahlah....

Anonymoussaid...

beruk adalah tidak halal dimakan dan ia akan menjadi darah daging. sedangkan darah daging yang haram itu selayaknya untuk api neraka. aku faham kalau darurat memang dibolehkan makan benda2 yang asalnya haram. itu pun kalau dah takde makanan sangat2 dah..tapi dalam komando/askar diorg buat latihan dlm hutan smpai mkn benda2 cmtu sedangkan makanan halal mmg boleh dapat masa tu. boleh makan kalau DARURAT saja. kne paham maksud darurat,maknanye dah takde makanan yang boleh dapat selain yang haram tu je.. hukum tetap hukum walaupun dalam latihan. kesian utk askar2 yg terpaksa ikut cakap ketua diorg yg dah setkan program cmtu sebab askar ni takleh lawan ketua. mmg teruk kena.. dan untung la askar2 yg dapat ketua yg pikir psl agama dan halal haram ni.. nasib baik ketua aku ok..huhu

Anonymoussaid...

aku sndiri dgr cter dri pak sedara aku..die komando,,mse ni survival..mmg xde mknan langsung..die pun pnh mkn..die kt..mkn bkn utk kenyang tp alas perut,,kalu xmakan nanti mati,,aku just share je..mungkin diorang ni nak latih askar-askar bia tahan lasak & bukan lembik2...nama pun nak mempertahankan negara,.

Cawan warna-warni said...

errkkkk....nk loya tekak...

Cawan warna-warni said...

kesian berok2....tu...adoiyai...xberhati perut betol la...ish2x

Anonymoussaid...

apakah hukum memakan daging beruk/ kera mengikut mazhab Umno? sedangkan Bani Israel zaman nabi Musa tangkap ikan pun disumpah jadi beruk/ kera... inikan pula memakan beruk/ kera disumpah jadi ntah apa ntah...?
teringat cakap KJ "mereka yang berdemo di jalan raya adalah beruk beruk..."

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise