Monday, July 13, 2009

Jangan Buat Maksiat






alangkah bagusnya jika pihak penguatkuasa di malaysia ni memasang papan tanda seperti yang dilakukan pihak berkuasa di aceh indonesia tersebut. orang nak buat "projek" bila terbaca papan tanda ni, mesti seram sejuk dibuatnya. jadi aku cadangkan pihak berkuasa di malaysia mencontohi apa yang pihak berkuasa di aceh tersebut lakukan. letakkan la di tempat tumpuan penggemar buat maksiat seperti di Danga Bay, Cherating, Port Dickson dan lain-lain. moga-moga gejala maksiat di tempat tumpuan umum dapat dibendung dengan jayanya.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




9 comments:

@deyLL@ said...

hukuman pancung pon ok gak

sharamli said...

ada jgk erk..

Dhada said...

Hmm apa yg pasti ia hanya 'satu papan tanda' . Jika manusia tu sendiri tatahu malu, kat mana2 saja mereka bole bt maksiat .

nora bahari said...

good idea.
mungkin perlu dibentangkan di dewan rakyat.

=)

cucutokseniksaid...

bgs gak tu.

fajridil adha said...

adeyyla -->> xleh,dlm islam hukumnya rejam.

sharamli -->> ada,kat malaysia je xde sbb malaysia ni negara sekular

dhada -->> walaupun papan tanda, tp ia tetap mberi kesan.

nora bahari -->> kat dewan negara lg bagus. tp kat malaysia ni, kat dewan raya pun xdibentangkan.

cucutoksenik -->> :)

balqissy said...

ahaha.. tapi, manusia ni suka langgar rules. lagi x bg lagi la nak buat. huuu~

Anonymoussaid...

alangkah bagus kalau negara kita mempraktikkan hukum islam.
tp apa nak dikata nama jer negara islam tapi macam h***m
Hidup tuan guru!!
-wrx-

helena's said...

bagus kalo de macam ni,,

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise