Thursday, April 23, 2009

Kisah Tambi dan Camry

http://allmalaysia.info/archives/2009/1/10/state/n_30camry.jpg

Satu malaya tau aku lah tambi anak paria peghok yang di beri mandat mengepalai kerajaan lanun setelah merampas kerajaan asal peghok yang bersih lagi aman damai. Dei, aku tambi lah. Hero padayappa. Aku sanggup buat apa saja asalkan aku dapat kuasa. Peduli apa aku pasal halal haram. Yang penting aku berkuasa. Haha, aku gumbira…

Muka aku kan ensem lagi menawan. Seluruh rakyat jelata di peghok ni suka kat aku. Dei, aku tambi lah. MB paling hensem di seantero Malaya ni. Tengok je lah senyuman aku. Manis sungguh kan. Itu baru senyum. Bila aku ketawa, lagi lah kacaknya aku ni. Di celah-celah gigi aku masih ada sisa-sisa kari kegemaran aku. Dei, aku tambi lah, kari dengan aku dah tak boleh dipisahkan.

Aku sekarang temper. Aku kan lanun bermuka tebal. Aku dah rampas peghok ni. Semua aku dah rampas, pejabat, rumah, kuasa dan semuanya lah. Cuma kereta yang aku tak berjaya rampas lg. Nampak gaya MB lama kesayangan rakyat tu nak tunjuk terer dengan aku. Dei, aku tambi lah. Aku boleh buat apa saja yang aku mahu. Aku dah suruh pulang kereta tu tapi depa tak nak. Jadi aku lelong je la. Jual murah-murah. Rugi pun rugilah. Bukan duit aku pun. Apa aku peduli. Kalau jenama kereta tu,TAMBI,tak apa lah juga. Aku bagi halal saja sebab tolong promosi nama popular aku tu. Ini tidak, Camry pula namanya. Jadi daripada aku tak dapat pakai, baik aku lelong je. Aku kan cekap fasal duit-duit ni. Aku lagi suka akan kerugian daripada keuntungan. Aku kan tambi,lanun besar di peghok ni.

Sekarang seluruh rakyat jelata suka kat aku. Aku sungguh bangga. Bangga jadi tambi. Bukan senang nak jadi tambi macam aku. Aku ni lidah aku bercabang dua. Muka lebih tebal dari tembok. Dan yang paling mantap, aku lah MB pertama di Malaysia ni yang berjaya mengukir nama sebagai MB perompak dan perampas kuasa. Aku sungguh bangga akan gelaran itu. Sekarang aku rampas kuasa MB yg sah. Lambat laun semua harta negeri aku kebas. Aku kan tambi. Lanun paling ganas di peghok ni. Haha, aku gumbira..


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




5 comments:

SuFy said...

haha...lawak cket..

**~KiKiLaLa~** said...

mengada2 je org politik nih..last2 sume MB kene naik court.

SRISUFI said...

Salam kenal saudara,

Kadangkala politik sangat menjengkelkan.

saya sudah link kamu as follower

n a r d indie winkie said...

malu saya lahir kat peghok

fajridil adha said...

sufi -->> tambi kan pelawak BN.. hehe

kikilala -->> org politik sama je mcm org biasa. org biasa pun ngada2 juga ^_*

srisufi -->> sangat menjengkelkan bila ada keparat2 yang mencemarkan politik itu sendiri..

nard -->> nak malu apa. buat tak tau malu je mcm si tambi tu.. hehe

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise