Friday, March 19, 2010

Undian Suku Akhir Champions League (Mu vs Bayern, Barca vs Arsenal)

foto Champions League

Undian suku akhir Liga Champions di Nyon, Switzerland, Jumaat (19/3/2010), cukup mengejutkan. Juara bertahan Barcelona akan ditentang Arsenal. Sementara itu, dua kelab Perancis, Olympique Lyonnais dan Bordeaux, akan saling bertarung.

Sementara itu, Manchester United akan melawan Bayern Muenchen. Inter Milan, yang menjadi satu-satunya wakil Itali, akan melawan CSKA Moskow.

Pertarungan sengit dijangka akan terjadi diantara Barcelona dan Arsenal serta Manchester United dan Bayern Muenchen (Bayern Munich). Perlawanan suku akhir akan menggunakan sistem home and away. Perlawanan pertama akan berlangsung pada 30 dan 31 Mac. Manakala pertandingan kedua akan berlangsung pada 6 dan 7 April 2010.

Pemenang diantara Barcelona dan Arsenal akan bertarung pula dengan pemenang diantara Inter Milan dan CSKA Moskva. Manakala pemenang Bayern Muenchen vs Manchester United akan berjumpa dengan pemenang antara Lyon dan Bordeaux. Perlawanan pertama peringkat separuh akhir akan dilangsungkan pada 20 dan 21 April. Sementara itu, perlawanan kedua pula akan berlangsung pada 27 dan 28 April 2010.

Hasil Undian Suku Akhir Champions League

Lyon vs Girondins Bordeaux (PF 1)

Bayern Muenchen vs Manchester United (PF 2)

Arsenal vs Barcelona (PF 3)

Inter Milan vs CSKA Moskwa (PF 4)

Semifinal: PF 2 vs PF 1 , PF 3 vs PF 4


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




0 comments:

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise