Wednesday, August 19, 2009

Penyokong UBN Memang Tak Layak Masuk Syurga

Tuan Guru Nik Aziz


minggu ini aku agak kurang selesa dengan suasana politik di malaysia. siapa punya angkara? siapa lagi kalau bukan UBN. bila sudah tidak ada isu nak dimainkan, maka ditimbulkan pula kutuk mengutuk terhadap pemimpin utama PR terutamanya terhadap Tuan Guru Nik Aziz Nikmat. aku sangat kecewa dengan situasi ini. semua orang tau TGNA bukan calang-calang orang. beliau ulama tersohor di malaysia ini. semua kaum tak mengira agama bangsa dan usia menghormati ketokohan TGNA. tapi mengapa pemimpin dan penyokong UBN mengeji dan mengutuk habis-habisan terhadap TGNA. memalukan sungguh bila lihat perkara ini terjadi di negara kita. kononnya kerajaan menegakkan syiar islam tapi dalam masa sama mengutuk ulama tersohor. jadi, syiar apa yang ditegakkan sebenarnya?

mengenai isu yang sedang hangat diperkatakan sehari dua ini iaitu kenyataan TGNA mengenai penyokong UBN tidak akan masuk syurga. aku tidak nampak dimana salahnya kenyataan beliau. malah aku turut sama menyokong kenyataan tersebut. apa yang beliau katakan semuanya berdasarkan al quran dan hadis. jika anda semua tidak percaya, lihat video ini [Kenyataan TGNA]. mereka-mereka yang berkenaan sahaja yang mempertikai kenyataan TGNA ini secara membabi buta. sebabnya mereka tahu kedudukan mereka. tapi enggan mengakui kerana merasakan diri mereka lebih hebat. jadi cara untuk memperlihatkan mereka tidak bersalah adalah dengan mengutuk TGNA secara habis-habisan. yang sedihnya, ada juga mufti UBN yang jadi anjing suruhan UBN ini. kenapa aku katakan anjing suruhan? kerana ia membuat kesimpulan tanpa menyiasat terlebih dahulu. jadi disini secara terang-terangan kerajaan UBN memang dah jauh menyimpang dari ajaran islam yang sebenar.

secara kesimpulannya, tepuk dada tanyalah selera. jika anda semua masih tidak nampak kebenaran kata-kata TGNA, maka segeralah bertaubat agar memperoleh hidayah dari Allah S.W.T.



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




16 comments:

mat skodengsaid...

long time no see my pren. pasal entry ko kali ni, aku sependapat dgn ko, takde yg salahnya kenyataan tuan guru ni. media & pemimpin kerajaan je menyalak bagai nak rak.

mat skodengsaid...

long time no see my pren. pasal entry ko kali ni, aku sependapat dgn ko, takde yg salahnya kenyataan tuan guru ni. media & pemimpin kerajaan je menyalak bagai nak rak.

sharamli said...

kt akhirat nnt pandai2 la jwb..

Anonymoussaid...

betul tu. nak masuk syurga mcmne kalau keje asyik abiskan duit rakyat. -joe-

maleeksaid...

bro, umno ni xleh ditegur. bila tegur, mula perangai bingai mereka.

Dhada said...

Aishhh mcm2 ..

Anonymoussaid...

Wahai Tuan Guru Nik Aziz Nikmat wlaupn ahli Umno atau penyokong Umno bersalah anda tidak ada hak utk mengatakan bahwa mereka tidak akan masuk syurga..syurga dan akhirat adalah milik dan ketentuan ALLAH S.W.T..
anda sebagai seorang ulama jgnlah mengeluarkan kenyataan hanya untuk meraih simpati penyokong..

Anonymoussaid...

wahai en fajridiladha anda juga tidak layak menyatakan bahawa org lain tidak layak masuk syurga.biar ALLAH S.W.T yang tentukan ok.jgn bercakap berdasarkan emosi...

rashdansaid...

salam..

beb, aku bukan nak cakap apa lah, org2 ubn ni tegur je la apa2 pun, mesti diorg betah balik. dr apa yg aku tgk dr kenyataan tgna ni, xde apa pun salah nya. dah kita myokong org yg myimpang, mcmne nak masuk syurga. tp tu pendapat aku la. org lain mgkn xterima kata2 aku ni.

sayfoolsaid...

kalau pasal neraka syurga ni, mmg la hak mutlak Allah SWT, tp jika kita myokong org yg salah, bagaimana mgkin kita ni nak masuk syurga? bila jiwa dah dipenuhi dgn duit2 xsah, mmg begini la jadinya. dah makin berleluasa kutuk mgutuk ulama terutamanya terhadap tgna.

soul krasty said...

media perdana di kuasai oleh UBN..no wonder la dieorg pandai putar kasi belit itu alam.

Anonymoussaid...

kat kubur nnti akan ditanya siapa pemimpin yang kita ikut.. kita yg islam ni sewajibnya kena ikut ulama' la. dah tentu la salah kalau kita menentang ulama'.
tgna tetap dihati.
-wrx-

Budak Parit said...

Seperti yang Tok Guru kata, dia bercakap pasal kaedah. Bukan pasal nak menghukum. Ini yang kena bukakan hati dan paham baik-baik. Buangkan sikap prejudice. Contoh "kaedah" dalam Islam nak bagi senang paham: "Kalau mencuri berdosa, kalau berdosa, neraka lah jawapnya". Atau pun kalau berzina, kita berdosa, bila berdosa, nerakalah jawapnya" Tok guru kata, ajaran UMNO ini memisahkan agama dari politik, tidak menjadikan Quran sebagai perlembagaan. Jadi kalau kita menyokong golongan ini, jadi berdosa, kalau berdosa, ada chancelah masuk neraka. Nik Aziz tak kata, kamu masuk neraka, kerana yang menentukan syurga neraka itu adalah Allah. Jadiharap anda dah paham maksud "kaedah" disini. Kalau tak paham juga, ambil wuduk, sembahyang dua rakaat, sucikan hati, dan cuba pikir balik.

Anonymoussaid...

salam..
korang ni xabes-abes nk kutuk kerajaan. wlaupun kerajaan kita ni banyak menyimpang at least kita nmpak juga apa yang kerajaan dah wt untuk negara. mcm tgna plak apa yang die dh wt ek utk negara kita?
tgk jela cm klantan tu xmaju2 pn aq tgk..aq ckp cmni sbb aq rmi kwn org klantan.lgpn klu korang xde kwn dari klantan korang pn thu cmne keadaan kt sana.
aritu aq ada sembang dgn sorag pakcik dari terengganu. die ckp masa dok sana die xthu nak wt apa sbb kt sana mmg ssh nk cari mkn.tp ble die dtg johor ni mcm2 die leh wt cthnya die ada 2 atau 3 kantin yang diuasahakan die juga dapat kontrak dgn kmtrian pnddkan negeri johor dlm bab2 mknan ni la..

Anonymoussaid...

salam..
la org bn suro korang xpyh solat, xpyah pose ke?
nape plak en sayfool kita ni ckp "jika kita myokong org yg salah, bagaimana mgkin kita ni nak masuk syurga?"..

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

Kelantan mg tak semaju KL, Selangor, Penang dan negeri2 yang kaya2. Tapi rakyat Kelantan kaya walaupun kerajaannya miskin.

Pembangunan Kelantan sebenarnya tidaklah teruk sangat. Pembangunan tetap berjalan, cuma pada skala sederhana dan tak sehebat negeri yang mendapat bantuan penuh Kerajaan Pusat. Kelantan sejak 1990 sampai sekarang masih lagi disekat pelbagai peruntukan yang sepatutnya dapat dikecapi sebagaimana jaminan perlembagaan. Tapi disebabkan berbeza parti politik, Kerajaan Pusat anak tirikan kelantan.

www.pemudakemehe1.blogspot.com

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise