Friday, February 13, 2009

Pengurusan FAM patut letak jawatan!!

Jatuh lagi jatuh lagi. Apa nak jadi pun patik tak tahu. Hari tu 158,kini 161. itulah ranking terbaru skuad bola sepak Malaysia yang dikeluarkan oleh persatuan bola sepak antarabangsa (FIFA).

Patik hairan, kenapa FAM masih tak sedar-sedar diri. Sepatutnya seluruh ahli jawatankuasa dalam FAM dari jawatan presiden sehingga yang terbawah sekali harus bertanggungjawab diatas kegagalan mereka menaikkan mutu bola sepak di Malaysia.

Inilah akibatnya apabila pengurusan didalam FAM dikendalikan oleh mereka-mereka yang tak sepatutnya. Rasanya dah berkali-kali dikeutarakan agar pengurusan FAM dari yang tertinggi hingga yang terendah diuruskan oleh mereka-mereka yang ada pengalaman dalam bola sepak dan memang betul-betul serius ingin memartabatkan kembali bola sepak tanahair ke mata dunia. Tapi oleh kerana pengurusan sekarang ini bermotifkan politik, kepentingan peribadi dan menjadi platform mencari glamour, maka pengurusan FAM sekarang ini hanya mendiamkan diri tanpa mempedulikan apa yang disuarakan ramai orang. Malah mereka menyalahkan jurulatih dan pemain-pemain diatas kegagalan yang dicapai berulang kali.

Inilah sikap tidak profesionalnya FAM dalam mengendalikan bola sepak di Malaysia. Jika di negara-negara lain, apabila mereka gagal memberikan kejayaan, secara sukarela mereka akan meletakkan jawatan. Sikap seperti itulah baru layak digelar professional. Jadi patik berharap sangatlah agar seluruh lembaga pengurusan FAM dapat mengundurkan diri secara terhormat. Berilah peluang kepada mereka-mereka yang lebih layak untuk mengurus agar skuad bola sepak Malaysia kembali menjadi antara negara yang disegani didalam arena bola sepak asia mahupun di dunia. Apabila negara lain gerun dengan skuad Malaysia, barulah kita layak digelar Harimau Malaya. Untuk sekarang ini, skuad Malaysia hanya layak digelar Semut Malaya sahaja.

Akhir kata, undurkanlah diri anda wahai seluruh warga FAM. Ini untuk kebaikan bersama. Apabila mantap skuad Malaysia, maka secara otomatis seram sejuk pasukan lain untuk melawan ngauman Harimau Malaya. Majulah Sukan Untuk Negara…

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




2 comments:

sheikh teluk intan said...

Salam Fajridiladha,

Habis macamana dengan beta, kena letak jawatan jugak ker? Beta sebenornya tak banyak korje selain berjudi dan jenguk mangsa banjir. Itu sebab beta maleh nak letak jawatan. Jawatan ini pun, banyak masyukkkk.

fajridil adha said...

tuan sheikh,

itu sebab patik suruh semua letak jawatan. tak kira la golongan diraja ke, ahli kabinet ke, exco kerajaan negeri ke, yang pasti semua kena letak jawatan. jangan lah kerja goyang kotey je. kalau tak tau buat kerja, serahlah kat orang yang berhak. tapi janganlah patik di bom dengan C4 atau dituduh menDerhaka semata-mata mengkritik sebegini. ^_^

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise