Wednesday, October 29, 2008

ziarah member kat hospital





Smlm aku, apai n pet g melawat zaim kat Hospital Sultanah Aminah (HSA). Tetiba dpt berita dia kena denggi. Aku xpasti la mcmne dia leh kena denggi tu. Nyamuk gigit ke org umah dia yg gigit. Huhu ^_^. Dikesempatan tu aku ambil peluang bamaafan ngan dia sempena hari raya yg mulia ni. Dia terlantar je kat wad tu. Tp makin sihat je aku tgk. Makin buncit perut dok situ. Bini dia pun makin montel. Anak dia lg la,tembam giler.huhu. aku harap semoga dia beransur pulih secepat mungkin dan menjalani kehidupan spt sediakala.

Dlm masa sama,ada lg sorg member masa sek men dulu ngah dirawat kat icu. Overdose member aku ckp. Kesian bila aku tgk. Tgn & kaki kena ikat. Famili dia sorg pun xde kat situ. Mungkin famili dia kecewa ngan anak dia tu. Aku pun xpasti. Masa aku tgk dia spt meronta kesakitan, mulut dia terkumat kamit panggil mak dia. MAK,MAK!! Sedih je aku tgk. Tp apa leh wat,aku mampu doakan je la. Dia pun bkn nye sedar. Member aku ckp harapan dia nak sembuh amat tipis. Aku nak Tanya Dr,tp masa tu pegawai btugas dah blk. Nurse plak ngah sibuk rawat pesakit lain. Jd aku xnak la ganggu tugas diorg. Semoga member aku tu dipanjangkan umurnya agar dpt merubah hidupnya ke jalan yg benar, InsyaAllah.

Masa nak blk, si apai ni leh plak amik kesempatan ngurat nurse pelatih. Aku ni mmg sejak azali xpandai ngurat awek n xpenah ngurat pun. Japlg masa dia ngurat, nurse yg cun tu leh plak mcm nak marah. Adoiyai, aku plak yg ati panas tgk nurse tu. Huhu. Klau pun xnak layan, xyah la wat reaksi marah n mulut tkumat kamit spt memaki hamun. Xsalah pun senyum bila ada org ngurat. Tu tandanya masih ada laki yg suka. Laki ni kekadang ngurat bkn psal nak tackle, selalunya utk suka2 je. Nasib baik nurse tu xckp apa2, klau dia sound, mmg kat situ gak aku bambu diorg. Huhu. Garang x aku. ^_^

Kesimpulan dr apa yg aku nak ckp, kita harus stiasa bsyukur dgn apa yg kita ada. Sbb nikmat tbesar dlm hidup adalah kesihatan yg baik, bukannya kekayaan harta benda. Tp sekiranya kita diuji dgn didatangkan penyakit, jgn pula kita lupa bersyukur. Mgkin sakit itu didatangkan utk mguji tahap keimanan kita. Jd sentiasalah bsyukur dan selalulah bdoa agar diberikan nikmat kesihatan yg baik sehinggan ke akhir hayat. Wassalam.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




7 comments:

chuniesaid...

hm...nk komen aper ye..mmg la setiap manusia msti bersyukur dgn aper yg kita ad..kalo x, x berkat idup d dunia mahupun d akhirat... n kita kena la jga kesihatn bg mengelakkn dimasukkn ke hospital..lalallalal....

Anonymoussaid...

bersabar je la..ni sume dugaan..rajin2la mkn ubat..psg ubat nyamuk..nti nyamuk xggit..

fajridil adha said...

kalau ada sakit apa2,dtg je la beli ubat kat kedai aku.huhu ^_^

larahatisaid...

bersabo jela ehh..awk pon same gak kne la jge kesihatan tu..dgr la kate org yg keje kt KKM ni yek..hehe..nti sy saket kne la g kdai awk kn,cz nak bli ubt..dah la jauh,mesti sy dah mati dlu bzru smpai kdai awk tu..huhuheheh

fajridil adha said...

sy stiasa jaga kesihatan sy. tp klau sakit gak,tu xleh nak wat ape la. dah ketentuan kan. tu la psal,awk kan jauh kat putrajaya sana tu. bila nak kawin? bf awk kan ramai. huhu ^_^

aDhA said...

bahaya tu denggi..silap haribulan leh bawak maut tau...

fajridil adha said...

denggi ada ubatnye. klau DENGKI,susah sket.xleh nak cari ubat kat hospital.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise