Saturday, January 19, 2013

Kenangan Gerimis Mengundang

foto Kenangan Gerimis Mengundang

Kenangan Gerimis Mengundang

fajridil.blogspot.com - Entah berapa lama aku tak update blog ni pun aku tak pasti. Tiba-tiba pagi ni terasa nak update satu post.

Kebetulan diluar sana hari hujan gerimis, kemudian terdengar pula dendangan lagu Gerimis Mengundang nyanyian kumpulan Slam yang cukup terkenal suatu masa dulu.

Sambil buka kedai, aku sempat mendengar satu persatu bait lirik lagu tersebut. Perh, ternyata aku pernah mengalami situasi macam yang dinyanyikan tu.

Bukan mudah nak lalui semua benda tu. Aku dah mengalaminya, memang perit. Tapi tak apa lah, kenangan biar ia tetap jadi kenangan. Kita teruskan hidup dengan senyuman. InsyaAllah cahaya lebih bersinar di hadapan.

Disini aku selitkan lirik lagu Gerimis Mengundang tersebut.

Lirik Lagu Gerimis Mengundang – Slam

Kusangkakan panas berpanjangan
Rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang
Dalam tak sedar ku kebasahan

Pernah juga kau pinta perpisahan
Aku sangkakan itu hanyalah gurauan
Nyata kau serius dalam senyuman

Bukan sekejap denganmu
Bukan mainan hasratku
Engkau pun tahu niatku
Tulus dan suci
Senang benar kau ucapkan
Kau anggap itu suratan
Sikit pun riak wajahmu
Tiada terkilan

Hanya aku separuh nyawa
Menahan sebak di dada
Sedangkan kau bersahaja
Berlalu tanpa kata
Terasa diri amat terhina kau lakukan
Terasa diri amat terhina kau lakukan

Sia-sia kukorban selama ini
Jika kasihku, jika hatiku
Kau guris oh oh oh…
Dalam tak sedar ku menangis

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




0 comments:

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise