Wednesday, November 4, 2009

Cara Nak Tahu Gadis Tiada Dara

Tapak Tangan

Sebenarnya, melalui tapak tangan kita boleh membuat penelitian berbagai aspek tentang perangai atau sikap seseorang itu sama ada lelaki atau perempuan. Melalui tapak tangan juga kita boleh merenung masa lampaunya dan apakah yang tersirat dihatinya. Sentuhan ini disebut sentuhan antara hati ke hati. Akan tetapi ilmu meneliti tapak tangan ini tidaklah perlu mempunyai ilmu firasat atau batin. Memadai dengan melihat beberapa perubahan fizikal tapak tangan seseorang itu, sama ada mereka yang kuat bekerja, malas atau bermacam-macam lagi.

Justeru itu untuk memastikan seseorang gadis itu masih dara melalui tapak tangannya. Retak pada bahagian kanan dan kiri tapak tangan kanannya menandakan gadis itu sudah tiada dara. Jika gadis itu masih dara, telapak tangannya samada sebelah kiri atau kanan tidak akan retak. Keretakan ini kelihatan jelas dengan urat-urat walaupun tangan gadis itu lembut. Sebalikknya gadis yang masih ada dara akan kelihatan kiri dan kanan telapak tangan kanannya licin dan lembut. Sebaliknya mereka yang tiada dara, jika ditekan pada bahagian kiri dan kanan tapak tangan kanannya, warna pucat akan berlaku dan lekukan akan kelihatan terlalu mudah menolak balik ke asal.

Walau bagaimanapun tidak semua gadis akan mempunyai sisi reka bentuk yang dinyatakan sedemikian. Ini selalunya berlaku pada gadis yang berkulit tebal dan agak kasar. Tetapi untuk mempastikan kedudukan sebenar gadis itu antara masih dara atau tidak, anda juga oleh memerhatikan pada bahagian tengah tapak tangan kanannya. Jika terdapat garisan yang terputus pada bahagian tengahnya bermakna gadis telah hilang daranya. Akan tetapi garisan itu tidak putus bermakna gadis itu masih suci.

Selain daripada tapak tangan, ibu jari dan jari kelingking juga boleh memberikan petunjuk sama ada gadis itu masih suci atau tidak. Untuk tujuan itu anda banya perlu menyentuh ibu jarinya dan genggam selama satu minit. Jika ibu jarinya panas dan kelihatan merah apabila dilepaskan dari genggaman anda, gadis itu masih dara.

Akan tetapi jika jari itu kelihatan kecut dan pucat walaupun panas, gadis itu sudah tiada suci lagi.

Untuk melihat jari kelingking pula anda hendaklah memegang jari kelingking gadis itu dengan sedikit kuat selama seminit, kemudian lepaskan. Tanyakan kepadanya bagaimana rasa jari kelingkingnya setelah digenggam dan dilepaskan.

Jika gadis itu mengatakan tiada rasa apa-apa, bermakna dia sudah hilang dara. Tetapi jika dia berkata sesuatu yang sebagai contohnya, berdenyut, berdebar jantungnya, tersentuh perasaan pada hatinya atau setidak-tidaknya sedikit sakit yang berdenyut pada jarinya, maka gadis itu suci.

Biasanya sentuhan yang saya maksudkan ini hanya boleh dilakukan antara lelaki dan perempuan sahaja. Jika perempuan dengan perempuan melakukannya ia tidak memberi kesan kepada yang melakukannya. Tetapi untuk tujuan meneliti tapak tangan, anda sendiri boleh melakukannya dengan memerhati garis-garis yang ada. Jangan risau jika terdapat garis-garis pecah pada telapak tangan anda jika anda masih dara. Sebenarnya ada kemungkinan oleh kerana anda bekerja agak keras, maka terdapat pada bahagian tapak tangan anda pecah-pecah atau berurat.

Walau bagaimanapun keperibadian yang mulia dan sentiasa menjaga kesucian diri tidak akan memberi sebarang kesan terhadap diri anda.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




8 comments:

Cik Dila said...

nasib baik la masih dara lagiii..heheh..hai en adha.!!

Namesaid...

ye ke dilla, kot ko dah main korek-korek hilang la dara

mj ustad said...

bagi saya lelaki yang ingin bernikah dan amat mengutamakan dara seseorang adalah lelaki yang bernikah kerana nafsu!!!
walaupun status dara itu amat penting....tak bermakna kaum lelaki boleh menghukum seseorang itu masih dara atau tidak...
dan kenapa tidak pernah dalam sejarah diutarakan lelaki itu masih teruna atau tidak!!!
banyak kes yang saya baca dan dengar ada segelintir gadis yang kehilanggan daranya bukan kerana sudah disentuh lelaki tetapi kerana kesilapan atau kemalangan yang tidak disengajakan....
kepada kaum lelaki if anda menikahi seorang wanita itu dan mendapati dia tidak punya dara...janganlah nak terus melenting tapi tanyalah elok2 sebab dan punca dia kehilangan daranya.....
diharaap pendapat saya ni dapat direnungkan....
jangan asyik cakap pasal perempuan takde dara....lelaki tu macam semuanya teruna!!!!!

Anonymoussaid...

salam mj ustad,
kenapa marah begini,adakah tiada dara sehingga melenting menyalahkan lelaki.

kedua dua pihak harus menitik beratkan hal ini,baik teruna mahupun dara.

pasangan yang benar2 bahagia didalam hubungan intim adalah mereka yang tidak menyerahkan mahkota mahligai ketika berusia remaja.Mereka yang berjaya adalah mereka yang dapat membendung nafsu mereka,manakala mereka yang kurang berjaya adalah kerana sifat nafsu haloba yang datangnya dari syaitan laknatullah.

Untuk pengetahuan kesucian dara seorang wanita adalah HARGA MATI bagi sesebuah perkahwinan.

mengikut kisah Rasulullah S.A.W,sewaktu Aisyah dinikahkan kepada Rasul kita,beliau sangat gembira antara salah satu sebabnya adalah beliau adalah seorang yang GADIS.

Ini menunjukkan seorang wanita yang kekal terjaga mahkota indahnya merupakan wanita yang tinggi akhlaknya kerana beliau sentiasa menjaga walau godaan syaitan yang kuat sekalipun beliau tetap dapat bertahan.Alangkah hebatnya wanita begini.

Namun pada hari ini rata2 sudah banyak terlanjur,begitu juga lelaki jagalah wanita kerana wanita seorang manusia yang harus dilindungi bukannya tempat untuk melempiaskan nafsu haloba.Walaupun wanita akal senipis rambutnya dan mudah dilentur haruslah kita menjalankan amanah yang telah ditetapkan oleh ALLAH S.W.T!

ingatlah lelaki jika di sini anda tidak menerima balasan mungkin di akhirat kelak,oleh itu manfaatkanlah waktu yang ada dan digunakan ke jalan kebaikan.Lindungi wanita,,jika tak tahan sangat jangan perkosa!tetapi kahwin!jika tak dapat kahwin,pesan Nabi S.A.W untuk mengekang nafsu adalah berpuasa,dan melakukan ibadah agar dekat kepada Allah.

apa yang Mj ustad cakap ada betulnya,tetapi mengenai lelaki berkahwin dengan wanita yang berdara hanya nafsu semata-mata anda SALAH!seperti yang saya katakan mahkota wanita adalah harga mati yang tidak boleh ditukar ganti.Itulah syarat sejak zaman berzaman bagi memastikan kebahagiaan rumah tangga yang suci.Oleh itu kedua pasangan haruslah suci.Jika sudah terlanjur pada awalnya itu sudah salah mereka kerana tidak dapat mengawal nafsu

oleh itu dara atau teruna tidak menjadi ukuran sudah di zaman ini,yang menjadi ukuran adalah keihlasan dan tanggunjawab kedua pasangan bagi menjalinkan satu ikatan kukuh demi kebahagiaan rumah tangga BERKEKALAN!~MOGA DIRAHMATI ALLAH HENDAKNYA

sila layari www.bestweh.org untuk tips2 kehidupan

Dr Zatiel Ismail said...

salam.
biarlah, setiap org berhak meluahkan perasaan. cuma kita kena pandai menanganinya.sy, melanjutkan pelajaran di luar Malaysia. jd, sy terdedah dgn kehidupan pelajar2 kita yg bnyk terpesong dr landasan sbnr. bersekedudukan bukan perkara aneh. mujur tak de yg ambil dadah, tp mabuk biasalah. org sekarang, lelaki atau perempuan tak kisah dah issue ni. lagipun, pembedahan mengembalikan dara dah semakin popular. yg pntg, kita jgn cari salah org, jgn cuba buka aib org. tapi kita kena pikir macam mana nak didik masyarakat. itu yg utama ^^

Anonymoussaid...

Saya tidak pernah melakukan perkara maksiat(zina atau sbgnya), malu untuk saya akui bibir saya seolah2 seperti apa yg tertera di artikel di atas berkenaan tiada dara dan saya sedikit gempal dan buncit.. Jadi adakah saya akan terus dilabel sebagai tiada dara?

Shahir said...

Awk msih dara lgi?awk Xkawin lgi ke?awk ada dara mknenya awk Xkawin lgi la.

Shahir said...

apela kau nie name' Xsopn bet0l la ckp,die mn ada dara,kalau die ada dara ke atau Xde dara ke,apa ko kesah.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise