Friday, November 21, 2008

Terus Bertahan atau Berpisah?



Panjangnya masa bercinta bukan jaminan si dia adalah orang yang tepat untuk dijadikan pasangan seumur hidup. Sekarang masanya anda meneliti kembali, adakah si dia memang jodoh anda. Bila tanda-tanda ini banyak anda rasakan, kemungkinan anda dan dia memang hanya sesuai dan serasi sebagai kawan.



1. Yang diingat hanya perkara buruk

Bukannya membayangkan hal romantik bersama si dia, tetapi anda jadi menyampah setiap kali teringat kekasih anda. Di mata anda, sikapnya selalu menyakitkan hati.



2. Tiada kejujuran

Tanpa disedari anda selalu melakukan penipuan. Saat si dia mengajak berdating, anda lebih suka berkumpul dan berhibur dengan kawan-kawan atau mengatakan anda tak sihat pada kekasih. Anda juga sudah mula pandai mencari alasan untuk mematikan kata-kata ketika si dia menelefon anda.



3. Hubungan mendatar

Anda selalu mengelak sekiranya kekasih mula membincangkan tentang masa depan. Anda juga tak boleh membezakan samada belum bersedia atau memang merasa tak serasi dengannya sehingga masih belum yakin akan mengakhiri hubungan ke jinjang pelamin dengannya.



4. Rindu? Tak pernah!

Ketika anda sedang bersama dengannya, kekasih anda itu tak pernah ada dalam fikiran anda. Bahkan, tak ada rasa rindu yang membuat anda ingin menghubunginya.



5. Tidak memenuhi kriteria

Memang tak ada mahluk yang sempurna, tapi entah mengapa anda seperti kurang yakin atau tak bersedia untuk memperkenalkan kekasih anda kepada keluarga atau kawan-kawan anda. Sikap tersebut mungkin kerana perbezaan keyakinan, penampilan, atau pendapat.



6. Tak ada getaran

Anda seperti tak rasa apa-apa walaupun si dia berusaha bersungguh-sungguh untuk membahagiakan anda dengan pelbagai cara.



7. Tak cemburu

Anda tak pernah cemburu ketika kekasih anda keluar dengan perempuan lain atau asyik bersembang di telepon dengan perempuan lain.



8. Anda tertarik pada lelaki lain

Anda baru sahaja berkenalan dengan seorang lelaki dan entah kenapa anda rasa serasi dan selesa bersamanya dan berharap lelaki tersebut masih belum berpunya.



9. Tak bergairah

Anda selalu mengelak untuk bermesra dengannya. Jangankan dicium, jalan sambil berpegangan tangan pun anda rasa malas dan rimas. semakin lama, keinginan untuk bersama dengannya pun hilang.



10. Cetuskan konflik

Hubungan yang mendatar, tanpa konflik boleh mendatangkan rasa bosan. Perkara inilah yang sekarang anda rasakan. Akibatnya anda jadi mudah mencetuskan konflik dan selalu mencari masalah untuk menjadikan pertengkaran.







INGIN DOWNLOAD SECARA PERCUMA LAGU-LAGU TERKINI?? SILA LAYARI MUAT TURUN MP3

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




1 comments:

FaRaH said...

uhuhuhu... pandai kamu.. masalah saya ni saya nak tnye pendapat kamu lahh.. heheh..

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise