Wednesday, July 28, 2010

Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah

foto Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah


Rahsia Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah

fajridil.blogspot.com - Ini adalah suatu kisah keajaiban terjadi sekitar 90 tahun lalu diriwayatkan oleh Syeikh Al-Zubaidi. Seseorang telah cuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW, Masjid Al-Nabawi (Gumbad-e-Khizra)

foto Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah


Namun, ketika dia memanjat kubah untuk mulakan kemusnahan, tiba-tiba kilat memusnahkannya dan dia meninggal dunia di situ. Lantaran itu tidak ada seorang pun yang mampu mengalihkan mayatnya dari puncak kubah.

foto Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah


Beliau juga mengatakan bahawa orang yang soleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya bahawa tidak ada sesiapapun yang dapat mengambil mayat dari puncak kubah itu dan bahawa ia harus dikebumikan di situ sebagai amaran dan peringatan bagi orang-orang yang mungkin cuba untuk menghancurkannya pada masa akan datang.

foto Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah


Akhirnya, mereka memutuskan untuk mengebumikannya tepat ada pada kubah dan menutupi tubuhnya dengan penutup hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang lain.

foto Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah


foto Kubur Di Kubah Masjid Nabawi, Madinah



Wallahua'lam, Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa.


** Sewaktu aku ke Masjid Nabawi, Madinah pada satu masa dulu, aku ada mengambil gambar di sekitar kawasan tersebut. tetapi tidak kelihatan pula ada kubur disitu.. setelah heboh cerita mengenai perkara ini, baru aku lihat kembali gambar aku di kawasan kubah tersebut. ternyata memang ada. jika berkesempatan untuk kesana lagi, InsyaAllah aku akan ambil gambar kubur tersebut dari jarak dekat.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




3 comments:

missmysarasaid...

mashyaALLAH...xpernah tau pn..good info

Anonymoussaid...

pasal apa dia nak runtuhkan kubah tu???

Jeffry said...

Berlaku kerana Gerakan Wahabi pada ketika itu hendak menghancurkan segala binaan pada makam - makam mulia. Mereka berjaya memusnahkan maqam sebilangan para sahabat Nabi yang tercinta tetapi Allah SWT melindungi maqam KekasihNya dan sahabat terdekat baginda Abu Bakar As Siddiq dan Umar Al Khattab.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise