Friday, December 4, 2009

Pemimpin UMNO Buto??

foto masjid tak penuh

hari ni hujan.. masjid pun tak penuh.. mungkin ramai yang sukar nak ke masjid kerana tiada pengangkutan yang terlindung dari hujan.. bukan semua mampu berkereta.. masih ramai yang hanya mempunyai motosikal malah ramai juga yang hanya berjalan kaki..

tapi yang aku pelik, aku selalu terjumpa lelaki yang lengkap berbaju melayu tetapi tidak ke masjid, malah pergi bershopping dengan tiada perasaan malu atau rasa bersalah.. aku pula yang jadi malu melihat jenis orang seperti ini.. gaya bukan main lagi, tapi solat entah kemana.. janganlah cemarkan kemuliaan dan keindahan Islam dimata orang lain..haih, susah nak cakap bila otak tu dah beku..

bukan itu saja, dalam politik pun terutama parti umnonok banyak yang bersikap ala-ala samseng jalanan.. mat rempit dan samseng2 samun tak kurang ajar seperti mereka.. sebagai contoh, sila lihat gambar/foto dibawah :



lihat semua, walau gambar ini sudah lama, tapi kekurangan ajaran mereka masih kekal sehingga sekarang.. seorang menteri besar dan penyokong2 yang bersongkok ala-ala orang masjid "membutokan" pencabarnya. malah dia membutokan dengan rasa suka hati dan bangga.. seolah-olah diri mereka sudah handal sehingga nak membutokan penentangnya.. tapi di media tiada pula dibesar-besarkan perkara ini.. kalau disiarkan pun, mungkin beritanya akan memberi sokongan kepada menteri besar tersebut. seolah-olah itu merupakan tindakan terpuji dan mulia kepada rakyat.. contoh terbaik yang boleh dijadikan ikutan oleh rakyat.. syabas kepada UMNOnok dan pengikut-pengikutnya.. lepas ini boleh la kalian semua membutokan semua orang.. jadi, kalau nak amalan sebegini diteruskan, sokonglah pemimpin dari parti UMNOnok.. semoga fikiran kalian semua yang pada mulanya bijak, bertukar jadi bongok.. akhir zamanlah katakan, yang baik ditentang, yang terkutuk disanjung.. kesian aku tengok penyokong yang bongok-bongok nih. haihh...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




1 comments:

Anonymoussaid...

wtever...

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise