Sunday, November 29, 2009

Dasar Haram Jadah !!

berdiri tercongok depan kedai aku


kalau dah dasar bingai, memang bingai jugak.

cuba tengok gambar dibawah.. pengunjung berdiri tercongok depan kedai aku.. macam mana customer lain nak masuk berbelanja ke kedai aku? pukimak betul diorang ni. tapi bukan salah diorang 100%.. yang patut disalahkan adalah pihak pengurusan today's market ni yang haram jadah buat event kat dalam n tengah-tengah pasaraya ni. dah la kawasan dalam ni sempit, boleh pulak diorang buat event yang menyesakkan keadaan..






aku dah cakap banyak kali tapi pengurusan macam sial ni tak faham bahasa. penganjur dan pengunjung pun bingai-bingai belaka. sanggup tercongok depan kedai aku dari pagi sampai malam. solat semua entah kemana. deejay sam gigi rongak pekak badak pun sakit hati aku tengok dia ni. cakap pasal masuk waktu sembahyang bukan main lagi, tapi solat tak pernah buat. orang solat pun dia tak hormat. apa puya gelaplah hati deejay ni. doa aje la yang aku boleh bagi agar hati dia terbuka nak bertaubat. tapi kalau hati dah hitam berkerak, memang kubur kata mari aja lah jawabnya.

pagi tadi tuan punya pasaraya ada datang jumpa aku untuk minta maaf dan minta aku bersabar. tapi aku mana leh nak diam macamtu aje. aku sound juga walaupun tak berapa nak pedas teguran aku tu. aku cakap jantung dan hati aku jadi sakit bila ada event yang memekakkan telinga dan block kedai aku. aku cakap lagi, kalau u duduk sini pun u tak boleh tahan ma!! silap-silap 10 minit saja u sudah naik angin. wa dari pagi sampai malam macam ini, mana boleh sabar lagi ma!!.

aku rasa ni dah last warning aku kasi. kalau tak berubah lagi keadaannya, memang aku ambil langkah drastik dengan membuat huru hara kat audio sistem diorang ni. gi mampus la dengan muka diorang.. dasar haram jadah!!

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




7 comments:

mat skodengsaid...

banyakkan bersabar walaupun pada hakikatnya hati aku pun menggelegak bila berada di tempat ko..

sharamli said...

marah lagik?

cicitHJHASSANu said...

salam bro...saba bro

lepeh ni gua cadangkan lu bakar lemang keliling 'stage' tuh...
diorang mesti beli lemang lu,kalo idak berasap sampai ke malam.

tarik balik ayat 'p*** mak' tu bro..kesian!

wallahua'lam.

soul krasty said...

ko henjut je todays market tu..

helena's said...

sampai mencarut,memang marah betul ne

Anonymoussaid...

ala adat la org berniaga..relax ar..jgn kecoh2..

Anonymoussaid...

salam....sy fhm awk mrh...kalu sy pon dtmpt awk...mgkin akn mrh...
tp sbr la....

niat baik...tp cr memaki hamun cmni xbtul...ingtlah,mtlamat xmenghalalkn cara...ni sume ujian kesabaran ntuk kamu.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise