Tuesday, May 5, 2009

Manusia bertopengkan babi




Di harian metro hari ini ada satu tajuk yang buat aku terasa hendak membacanya iaitu “Warden tulis, lukis kepala babi di dada”. Setelah aku baca, darah keperwiraan anak jantan aku tiba-tiba jadi membara. Hati aku sakit bila melihat seorang warden yang tugasnya memulihkan akhlak pelajar yang sedikit nakal sanggup berbuat perkara yang tidak sepatutnya.

Walau senakal mana pun pelajar tersebut, masih ada cara lain yang boleh di ambil untuk memulihkannya. Bukannya bertindak sesuka hati. Jika warden mudah terpancing emosinya, lebih baik tak usah jadi warden. Carilah kerja lain yang lebih sesuai. Jikalau aku yang menjadi pelajar tu, sudah tentu aku akan berdendam dengannya sampai bila-bila. Sesiapapun akan berdendam bila diperlakukan sebegitu. Tapi mungkin warden ni ada penyakit selsema babi, sebabtu babi sahaja yang ada di kepalanya. Inilah namanya manusia bertopengkan babi. (metro)

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




13 comments:

sharamli said...

xpatut...ad jgk yg mcm tu..

SuFy said...

lorr, ade ke patot..huhuhu...memang x layak jd warden..xder tindakan pape ke?huhu

@deyLL@ said...

eh2..zalim nya ..!!otak ptut disamak ni.

fajridil adha said...

sharamli -->> tu la psal. xguna punya org. kecik2 xnak mampus.. :)

sufy -->> dia layak jd pengembala babi. ^_*

adeylla -->> bkn samak je, tp patut dilupuskan.. :)

**~KiKiLaLa~** said...

rosak akidah..mcmane boleh jadi warden cam tu..

{~yin~} said...

dh xde ketas ke nk tulis...
apa la punye manusia!
meh join kitorg wat blog lg bagus.pastu tulis la sesuke ati cm encik fajridil ni kan..huuuu

Anonymoussaid...

ni bahalol punya warden.

Miss Hazzy said...

masih ad cara lain klau nak menghukum

Anonymoussaid...

memang babi warden tu

-IdaNg87- said...

Astagfirullahalazim...

fajridil adha said...

kikilala -->> skrgni kan mmg jd trend,yg rosak n pencacai yg dpt keje yang boleh berbuat sesuka ati.

yin -->> tu la psal, ada benda lain leh tulis, babi juga yg dia nak. dia suka mkn babi agaknya.

anon -->> bkn bahalol je, tp lebih dr tu.

miss hazzy -->> tu la psal. tp apa leh wat, dia gila kuasa. nak hukum sesuka hati dia.

idang87 -->> :)

AwienSyahirah said...

bodo gle warden tuh
xlayak langsung jdi warden
ini lah pdah ble manusia da ade kuasa dan gi gunakan nye secara sesuka haty. haih!

fajridil adha said...

mgkin warden tu ada penyakit sawan babi. sbbtu dia jd mcmtu.

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise