Thursday, September 11, 2008

kau buang cintaku..



Aku hairan mengapa dirimu jadi sekejam itu.

Tiada lagi hati perut dalam dirimu.

Engkau membuat sesuatu tanpa memikirkan kesannya.

Cinta yang ikhlas kau campak ke laut.

Kau buang cinta itu seperti barang tak berharga.

Mudah kau berkata,tiada lagi cinta!!

Tapi tak mudah nak menerima alasan sebegitu.

Kata-katamu yang sentiasa bertukar-tukar melukakan hatiku.

Janji-janji dusta belaka.

Dengan mudah kau permainkan segala.

Rasa terhina diperlakukan sebegini.

Engkau tidak serik untuk terus menerus berdusta.

Mungkin dusta dan lakonan mu itu dah sebati dengan jiwamu.

Disebabkan itu hidupmu seperti ada yang tidak kena.

Mungkin engkau terlupa apa perasaan orang yang kau lukakan.

Apakah tiada rasa kesedaran dalam dirimu untuk memperbaiki keadaan.

Ada ruang untuk berubah tapi kau hitamkan dengan kegelapan hatimu.

Semakin hari semakin hanyut dirimu kerana ikutkan kata hatimu itu.

Engkau lupa bahawa bukan semua kata hati itu tepat.

Kadangkala ia menyesatkan.

Tiada ku tergamak melihat dirimu terumbang ambing.

Tapi setiap kali ingin ku jemput dirimu kembali, engkau enggan.

Enggan terlena dengan mainan kata hati.

Tanpa kau sedari,dirimu sudah jauh terbang melayang kearah yang serong.

Bila ku pujuk,kau tetap berkeras katakan tidak!!

Jadi tiada lagi dayaku untuk menjemputmu.

Semoga berbahagialah dirimu dijalan kehidupan yang kau pilih....

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




21 comments:

missmysarasaid...

hm...bagus..relakan je la die pergi..mner tau nti awk akn dpt lebih baik dari die..ALLAH itu adil...biarla die bahagia dgn pilihan die tu..bunga bukan sekuntum... ;)

rashidsaid...

beb,kalau aku la eh, dah lama aku ludah je orang tu. sudah la beb,cari je orang lain.bak kata cik missmysara,bunga bukan sekuntum.pompuan sekarang ni banyak tak ada harga la.

babyrhinosaid...

ishh..nape smpai nak ludah2 nie,baby xsuke la.jd la org yg matang n profesional dlm stiap ape jua keadaan.budak2 leh la main ludah2,adakah anda semua budak2 lagi.

kenshinsaid...

rashid..
biar tersalah beri keampunan dari tersalah hukum....

sparkystar said...

sguh sedih aku mndgr rintihan dirimu kerana aku juga penah sperti kamu dahulu.aku sering blaja dari ketentuan yg diberikn dari ku.bukan aku yg minta semua ini tjadi tapi ini la suratan yg aku trima.aku redha stiap ktentuan ku.

Princessa said...

salam sahabatku..aku rase org xfhm perasaan ko..situasi yg ko hadapi..cme yg aku le ckp..ko lupekan die..die bukan lawa sgt pn..perempuan yg baik utk lelaki yg baik..bgitu juga sebaliknya.baik luaran juga dalaman..itu pakej..tp klu luaran da buruk dlm huduh..cmner la ekk..ape pn life must go on..hidup kne brani,fkir positif brula maju kedepan..ko gunekan blog ni utk luahkan ape yg ko rase..itu hak ko..dn org lain xle nk slahkn ko..okler take care..

~Cinta Cukulet~ said...

rileks bro..jgn di layan perasaan kecewa itu..bunga bukan sekuntum. diluar sana masih ada sinar mentari hehe
(saya telah diupah oleh tuanpunya blog utk memeberi komen...hehe gurua je jgn mara yek huhu)

mataharikusaid...

kawan2 mu mmg bagos2 wahai faj.... mulut bley tahan macam ko juga.... pandai ko pilih kawan.... syabas...

echah cutesaid...

Hye...salam...btw xsemua cinta tue suci n ikhlas..kdg2 kita rs kita dh ckp bgs untuk dia..sampai xde slah apa2...tp ni lumrah kehidupan..air pun ada psg surutnya...pe lg cinta..walaupun bg u cinta tue berharga sgt, suci sgt..u xtau pe dia rs...cinta biarlah berakhir ngan sebuah ikatan...mgkn kerana tidak serasi or sefahaman buat seseorang tue berubah ht...btw beb, when u think u r in wrong way, you need power to go to the distance!!! Cinta hakiki hanya pd Allah S.W.T...aminnn....

rashidsaid...

kenshin..
apa maksud ko tersalah beri keampunan dari tersalah dari tersalah hukum??
ko kaitkan dari kata-kata aku tuh ker??
ko kena faham,org yg melukakan hati org patut diberi pengajaran..biar dia sedar akan kesalahan yg dia dah lakukan..ada faham??

kenshinsaid...

rashid...
layak ke kau nak jatuhkan hukum? apa jelas sangat ke kau dengan masalah diaorg ni?..

pengajaran? serah lah pada Allah... Allah maha mengetahui segalanya.. kita yang penuh kekilafan ni tak layak nak mengajar... pengajaran yang kau maksudkan tu lebih menjurus kepada dendam... dendam itu perangai syaitan wahai sahabat ku....

tenangkan diri... jgn bercakap ikut emosi... marah itu api... asal usul kejadian syaitan yang dilaknat tuhan...

salam

Princessa said...

uh.uh..kwn2 faj mmg bgus dn hebat..tp knp ekk ade org yg mbidas..ade org yg mkn cili dn terase kepedasannyer ker?tbe2 mengemosikan diri di dlm blog superb nie...

uden said...

hai beb, hati hati aku punya kawan ada 2, 3 orang kecewa macan awk.sorang dan 51 tahun masih menunggu awek lama.Yang sorang lagi di CB dah 42 tahun belum jumpa cinta sejati lagi. Hati-hati nanti kaya duit tapi bini tak ada.Ambil saja pembantu awk tu habis cerita.

humairahsaid...

dibulan mulia ni seeloknya berbaik-baik dan bermaafan sahajalah.sesiapa yang pernah melukakan hati seseorang itu,harapnya segeralah minta keampunan daripadanya.buangla segala buruk sangka yang akhirnya memakan diri.dan yang terluka pula,maafkan sahajalah orang yang pernah melukakan hati itu.harapnya dari itu kan beroleh nikmat dan keredhaan Ilahi.wassalam.
-humairah-

Anonymoussaid...

wah.. sungguh puitis..

Nard Elainysaid...

ikhlas dr hati fajridil adha..huhu

ballacksaid...

wah,ni macam dah lama pendam. sekali luah,ni la jadinyerr..

Anonymoussaid...

biar jek la awk...nti mesti awk dpt yg lg baik dr tu..insyallah...amin

sitisaid...

skang ni...awak slalu tulis bnde2 camnie...nape????kenape??sume ni tuk mengingatkan kembali luke ke??just go on wit ur life..jgan susahkan ati sendiri..watla pape pun...hope awak ble lupe kenangan pahit awak nie...
betul!!bunga bukan sekuntum...walau sejambak sekalipun..xgune kalau sume tu dah layu...harap awak ble dapat yang fresh tuk dri awak...
kan bulan ni bulan istimewa...byk bedoa mayb tertunai harapan awak...
who knows...accept yg kat atas tu..

yattsaid...

sama la kita..

wawa pucca said...

cuba awak dgr lagu ahli fikir


derita merindu

sy tuju kat awak :)

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise